Ritual Bunuh Binatang Di Nepal ( 18 Gambar ).

Nepal memang terkenal dengan ritual pembunuhan binatang ternak yang sangat kejam. Ritual ini adalah perayaan untuk Dewi Gadhiami, beribu-ribu binatang ternakan di korbankan dalam ritual itu. Begitu banyak korban yang di "pancung" dalam ritual ini hingga menyebabkan tempat tersebut tak ubah seperti tasik darah.

Ritual mengerikan ini di rayakan di Desa Bariyapur yang terletak di bahagian selatan Nepal. Ritual di adakan selama dua hari dengan mempersembahkan ribuan binatang ternak berupa lembu dan kambing. Ribuan orang melimpah ruah di tempat ini baik kanak-kanak maupun dewasa, laki-laki dan perempuan turut merayakan persembahan di tempat tersebut.

Puluhan laki-laki membawa parang yang sangat tajam dan bersiap untuk memancung leher binatang ini tanpa belas kasihan. Tujuannya adalah untuk memotong leher binatang tersebut dalam satu kali hayunan sahaja. Sebahagian binatang-binatang tersebut masih berdiri ketika kepalanya putus dari badannya.

Menurut mereka ritual ini akan mendatangkan keberkatan bagi masyarakat setempat. Sebagai manusia yang masih memerhatikan nilai-nilai penghargaan terhadap sesama makhluk hidup saya yakin Tuhan tidak akan rela menyaksikan kekejaman ini.























PERINGATAN

Kami tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Komenlah dengan berhemah kerana ia menampakkan keperibadian anda.

0 comments